Hoekstra & van Eck doet nog meer. Jelle de Graas: “Onze kracht zit ook zeker in ons innoverend vermogen en het vrijwel volledig digitaal werken. Niet alleen binnen het eigen vak, ook door steeds meer de samenwerking op te zoeken met aanvullende dienstverleners zoals de Hypotheekshop voor hypotheken en verzekeringen.” Door het inzetten van alle mogelijke middelen – zowel digitaal, social, als print – doorlopen de makelaars met hun klanten de mooiste en meest functionele zoektocht.
De voordelen van digitaal werken vertalen zich direct eenvoudig door naar voordelen voor de klant. Enerzijds meer tijd en aandacht, anderzijds vooral ook gemak. Zo kunnen klanten 24 uur per dag hun persoonlijke dossier raadplegen en zeker 10 uur per dag hun vragen digitaal stellen – met directe respons –. Jelle de Graas: “Maar ook het tekenen van de opdracht tot dienstverlening bieden wij volledig digitaal aan. En dan vergeet ik nog even de inspectierapporten te noemen: na inspectie ontvangt zowel verkoper als koper direct het rapport per mail. Dat geeft veel houvast bij de daadwerkelijke overdracht.”